مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 04:352021-09-29اقتصادي

60 هکتار از باغات استان مرکزی سایه نشین می شوند


مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: پیش بینی می شود تاپایان سال جاری برای کاهش مصرف آب و مقابله با خشکسالی 60 هکتار از باغات استان به طرح سایبان تجهیز شوند.

- ایسنا/مرکزی مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: پیش بینی می شود تاپایان سال جاری برای کاهش مصرف آب و مقابله با خشکسالی 60 هکتار از باغات استان به طرح سایبان تجهیز شوند.

ایجاد طرح سایبان صرفه جویی 30 درصدی مصرف آب کشاورزی در باغات استان مرکزی را به همراه دارد.

علی اصغر زارعی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برداشت محصول از باغات استان مرکزی امسال به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی 10 تا 15 درصد کمتر از برآوردهاست.

برداشت انگور، انار، پسته، سیب، گردو، بادام و زیتون از باغات این استان اکنون در حال انجام بوده و برداشت بقیه محصولات به پایان رسیده است.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در صورت ادامه خشکسالی ها و تنش آبی تولید محصولات باغی در سال زراعی آینده کاهش یابد، تصریح کرد: ایجاد سایبان در باغات، بهره گیری از ارقام مقاوم به خشکی، تغذیه مناسب باغات، اجرای سامانه آبیاری قطره ای و مدیریت کف باغ(مبارزه با علف های هرز) از برنامه ها و اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برای مقابله با خشکسالی و تنش آبی در اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 هکتار از باغات استان مرکزی سایه نشین می شوند

60 هکتار از باغات استان مرکزی سایه نشین می شوند