مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 04:302021-09-29اقتصادي

کشت های مرسوم برای دیم کاری منسوخ است


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: در طرح ارتقای امنیت غذایی و پیشتر از آن در طرح ایران ایکاردا کشت های مرسوم برای دیم کاری تقریباً منسوخ است.

- ایسنا/کردستان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: در طرح ارتقای امنیت غذایی و پیشتر از آن در طرح ایران ایکاردا کشت های مرسوم برای دیم کاری تقریباً منسوخ است.

حیدر مرادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در کلیه شهرستان های استان کشت درون خاک ورزی را توسعه داده ایم و 6300 دستگاه بذرکار را آماده کرده ایم که از این تعداد 250 عدد دستگاه بذرکار کشت مستقیم است.

وی افزود: در کشت های سنتی و مرسوم، رطوبت خاک و مواد آلی موجود در آن در مجاورت هوا از بین می رود، بنابراین در پروژه ارتقای امنیت غذایی به این نتیجه رسیدیم که باید به سمت تنوع کشت و کشاورزی حفاظتی حرکت کنیم که اصل کشاورزی حفاظتی برای کشت دیم است و بر مبنای کم خاک ورزی و بدون خاک ورزی صورت می گیرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، با اعلام اینکه از سال گذشته طرح جهش تولید در دیم زارهای استان، شروع شده است بیان کرد: این طرح، طرحی مشترک بین ستاد اجرایی حضرت امام خمینی و وزارت جهاد کشاورزی است؛ در این طرح حمایت مالی و پشتیبانی توسط ستاد اجرایی حضرت امام و قسمت اجرایی توسط و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت های مرسوم برای دیم کاری منسوخ است

کشت های مرسوم برای دیم کاری منسوخ است