مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 14:352021-09-28اقتصادي

دو کاروانسرای شاهین شهر در فهرست ثبت میراث جهانی یونسکو


این شهرستان با اتکا بر میراث ملموس و ناملموس ملی و جهانی، توانمندی و پتانسیل رشد و اثرگذاری در صنعت گردشگری، توسعه پایدار اقتصادی در این حوزه و رونق جذب توریسم را دارد.

- ایسنا/اصفهان فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: این شهرستان با اتکا بر میراث ملموس و ناملموس ملی و جهانی، توانمندی و پتانسیل رشد و اثرگذاری در صنعت گردشگری، توسعه پایدار اقتصادی در این حوزه و رونق جذب توریسم را دارد.

اسفندیار تاجمیری، امروز (سه شنبه _6 مهر) در نشست کارگروه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شاهین شهر و میمه، توجه به صنعت گردشگری و آثار ملموس و ناملموس ثبتی در فهرست میراث ملی و جهانی را فرصتی مغتنم ملی و حاکمیتی دانست و اظهار کرد: توجه به میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ملی و جهانی در شهرستان نظیر؛ قنات های میمه، مزدآباد و .

می تواند فرصت مغتنم ملی و حاکمیتی در راستای برون رفت از مشکلات اقتصادی و اجتماعی با اتکا بر صنعت گردشگری و ایجاد توسعه پایدار و رونق در جذب توریسم باشد.

وی با اشاره به مراحل پایانی روند ثبت دو کاروانسرا از بخش مرکزی این شهرستان در فهرست جهانی میراث فرهنگی یونسکو، افزود: شهرستان شاهین شهر و میمه به دلیل جدید و نوپا بودن، نگرش خوابگاهی به شهرستان و فاصله از مراجع و اقتضائات سنتی و بومی در جایگاه واقعی و شایسته خود در استان قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو کاروانسرای شاهین شهر در فهرست ثبت میراث جهانی یونسکو

دو کاروانسرای شاهین شهر در فهرست ثبت میراث جهانی یونسکو