مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 12:452021-09-28اقتصادي

10 واحد بخار جدید نیروگاهی در کشور وارد مدار می شود


معاون توسعه طرح های شرکت برق حرارتی گفت: برای دوره اوج بار سال آینده تعداد 10 واحد نیروگاهی بخار به ظرفیت 1752 مگاوات وارد مدار خواهد شد.

- معاون توسعه طرح های شرکت برق حرارتی گفت: برای دوره اوج بار سال آینده تعداد 10 واحد نیروگاهی بخار به ظرفیت 1752 مگاوات وارد مدار خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمیدرضا عظیمی در نشست با مدیران عامل مالک و بهره بردار نیروگاه های خصوصی با تاکید بر اینکه افتتاح این واحدها علاوه بر افزایش ظرفیت تولید برق کشور، رشد راندمان نیروگاه های حرارتی را به همراه خواهد داشت، افزود: با بهره برداری از این واحدها سالیانه حدود 2.

5 میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت نیروگاه ها صرفه جویی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احداث هر واحد بخار سالانه بین 200 تا 250 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد کرد، ادامه داد: این 10 واحد نیروگاهی در نیروگاه های جهرم، هریس، ارومیه، چابهار، دالاهو، سبلان، فردوسی و عسلویه در حال ساخت است.

عظیمی اضافه کرد: امیدواریم با هماهنگی صورت گرفته بتوانیم بخشی از این منابع را از محل مطالبات نیروگاه ها از مدیریت شبکه برق تامین کنیم؛ همچنین در تلاشیم تا برای نیروگاه های دارای قرارداد بیع متقابل منابعی را از محل سوخت صرفه جویی شده و برای نیروگاه های دارای قرارداد خرید تضمینی برق منابعی را از محل مطال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 واحد بخار جدید نیروگاهی در کشور وارد مدار می شود

10 واحد بخار جدید نیروگاهی در کشور وارد مدار می شود