مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 10:502021-09-28سياسي

فقر در سالمندی 2 برابر سایر رده های سنی/تجرد قطعی در 80هزار سالمند کشور


رییس انجمن سالمندشناسی ضمن تشریح مشکلات سالمندان و همچنین روند رو به رشد سالمندی در کشور، گفت: مجلس در سال 1373 دولت را مکلف به تاسیس شورای ملی سالمندی و برنامه های سالمندی کرد، - اما این شورا طی 17 سال به سند ملی سالمندی رسید که البته هنوز این سند برنامه اقدام ندارد؛ بنابراین باید به سرعت اقدام شود، اگر امروز در حوزه سالمندی اقدام نکنیم، فردا دیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر احمد دلبری- رییس انجمن سالمندشناسی در نشست خبری که به مناسبت هفته سالمندان برگزار شد، گفت: بحث سالمندی در دنیا و کشور یکی از بحث هایی است که می تواند هم به عنوان یک فرصت دیده شود و هم به عنوان یک تهدید.

اگر عزم جدی در این زمینه نداشته باشیم، قطعا اهتمامی که سیستم بهداشت و درمان در سنوات گذشته در افزایش عمر جامعه داشته، قطعا در سال های آتی به عنوان یکی از بحران های جدی فراروی سازمان ها و وزارتخانه هایی که متولی امر سلامت، رفاه، بیمه و تامین اجتماعی و سالمندان هستند، خواهد بود.

وی افزود: موضوع سالمندی در دنیا به عنوان انقلاب خاموش یاد می شود و اگر درباره آن فکر و برنامه ریزی نشود، می تواند سیمای جوامع بشری را دگرگون کند.

متاسفانه از آنجایی که بخش زیادی از سالمندان جامعه دیده نمی شوند، مشکلات شان در صدر و اولویت دولت های گذشته نبوده و بیم می رود که موفقیت مان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقر در سالمندی 2 برابر سایر رده های سنی/تجرد قطعی در 80هزار سالمند کشور

فقر در سالمندی 2 برابر سایر رده های سنی/تجرد قطعی در 80هزار سالمند کشور