مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 10:302021-09-28سياسي

چرا روحانی سند ملی کودک و نوجوان را ابلاغ نکرد؟


عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تاکید بر لزوم تدوین سند حقوق کودک و نوجوان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، - گفت: علیرغم اینکه با حق شرط به کنوانسیون حقوق کودک ملحق شده بودیم اما متوجه شدیم به طور ویژه دفاتر امور  بانوان استان ها برنامه عمل جامع 10 ساله ای با مبنای متن کنوانسیون حقوق کودک آماده کرده و در واقع ریلی که قرار داده شده بود سکولار و مبتنی بر مسائل ملی و دینی ما نبود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زهرا آیت اللهی در نشستی که امروز سه شنبه (6 مهر) در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده پیرامون سند ملی حقوق کودک و نوجوان، برگزار شد، اظهار کرد: شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 79 بررسی قوانین کودکان را شروع کرد تا اگر خلاء قانونی وجود دارد به مجلس پیشنهاد دهد.

در موضوعات مثل سقط جنین، حضانت کودکان، حقوق کودکان بزه دیده و سن مسئولیت کیفری ورود کرد و نقدی نیز به کنوانسیون حقوق کودک داشت که در این راستا پژوهش های زیای انجام داد و بخشی از آن پژوهش ها را چاپ کرد.

دو سه پیشنهاد نهایتا تبدیل به قانون در مجلس شد از جمله آن سن حضانت فرزندان تا هفت سال برای مادران است و یا بحث مجازات کودک بزه دیده که در قانون مجازات اسلامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا روحانی سند ملی کودک و نوجوان را ابلاغ نکرد؟

چرا روحانی سند ملی کودک و نوجوان را ابلاغ نکرد؟