مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 09:402021-09-28پزشكي

واکسیناسیون 54 هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در خراسان رضوی


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از واکسیناسیون 54 هزار قلاده سگ صاحبدار در شهرستان های استان علیه بیماری هاری خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از واکسیناسیون 54 هزار قلاده سگ صاحبدار در شهرستان های استان علیه بیماری هاری خبر داد.

محمدرضا بهروزیان شریف در این خصوص اظهار کرد: عملیات یادشده از ابتداء سال جاری در جمعیت سگ های صاحبدار انجام شده و طی آن سگ های صاحبدار شهرستان های استان علیه بیماری خطرناک و مشترک هاری ایمن می شوند تا بر این اساس، ایمن سازی جامعه انسانی نیز علیه این بیماری صورت گیرد.

وی افزود: واکسیناسیون سگ ها از اقدامات موثر به منظور کاهش موارد ابتلاء انسانی هاری است زیرا سگ ها حلقه واسط بین حیاط وحش و حیوانات اهلی و جامعه انسانی هستند و واکسیناسیون سگ و ایمن سازی این حیوانات می تواند موجب قطع اتصال و انتقال هاری از حیاط وحش به حیاط اهلی شود.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی عنوان کرد: بررسی های اپیدمیولوژیکی کانون های هاری در سال 1399، تمرکز واکسیناسیون هاری در کانون ها به خصوص کانون های هاری در سال قبل و شعاع کانونی آن ها و توسعه آموزش های اقشار هدف و اطلاع رسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 54 هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در خراسان رضوی

واکسیناسیون 54 هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در خراسان رضوی