مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 07:352021-09-28اجتماعي

استان فارس 2800 شهید دانش آموز تقدیم کرده است


آموزش و پرورش فارس طی هشت سال دفاع مقدس 2 هزار و 800 شهید دانش آموز و 500 معلم شهید، 446 جانباز و 21 معلم آزاده به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کردند.

- ، فرهاد اسماعیلی در مراسم استانی زنگ ایثار و مقاومت که در دبیرستان شاهد دالکی ناحیه یک شیراز برگزار شد، گفت: مقاومت در تمام فرهنگ ها، آیین ها و تمدن ها یک مفهوم مقدس است.

او با بیان اینکه مقاومت در برابر حوادث، بلایای طبیعی و در برابر تجاوزات با هدف دفاع از مرز و بوم و شرف و ناموس معنا پیدا می کند، افزود: از این رو مقاومت ارزشمند و مورد احترام است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تصریح بر این نکته که بخشی از هویت هر تاریخ و تمدنی از مقاومتی نشأت می گیرد که در آن تمدن رخ داده است، گفت: افرادی که در برابر تجاوزات حوادث مقاومت کرده اند نیز در همه فرهنگ ها تبدیل به اسطوره های آن تمدن شده اند.

اسماعیلی ادامه داد: در سرزمین ما هم از تاریخ کهن تاکنون افرادی سنبل مقاومت در برابر تجازوات دشمن شده اند و در واقع تاریخ ما پر از مقاومت هایی است که بخشی از هویت مان را رقم زده است.

دفاع مقدس نیز از جمله این مقاومت هاست که بی نظیر است و مدل مخصوص به خود دارد.

او اضافه کرد: دفاع مقدس ما در حالی رقم خورد که همه قدرت های مستکبر که احساس می کردند غرورشان شکسته شده با تمام توان و امکانات وارد جنگ شدند اما مقاومت شهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان فارس 2800 شهید دانش آموز تقدیم کرده است

استان فارس 2800 شهید دانش آموز تقدیم کرده است