مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 07:352021-09-28اقتصادي

اولتیماتوم برای ترخیص کامیون های اروپایی جواب داد


در شرایطی که طی ماه ها و سال گذشته کامیون های وارداتی اروپایی در گمرکات کشور بلاتکلیف مانده بود، به نظر می رسد اولتیماتوم و تعیین مهلت از سوی دستگاه قضایی برای ترخیص آن ها جواب داد و گمرک از ترخیص این کامیون ها تا پایان مهر ماه خبر داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اواخر مرداد ماه بود که گمرک اعلام کرد حدود 3600 کامیون رسوبی در 9 گمرک ایران هستند که مشکلات بسیاری سر راه ترخیص آن ها وجود دارد و در این راستا نام دستگاه های مختلف به عنوان مقصران عدم ترخیص این کامیون ها اعلام شد.

البته فرامرز مداح - قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای - در این باره گفت: یکی از اصلی ترین عوامل ترخیص این کامیون ها شفاف نبودن منشأ ارزی است که واردکنندگان برای خرید این کامیون ها استفاده کردند و اگر این مشکل حل شود، می توان کامیون های رسوبی را ترخیص کرد و در اختیار کامیون داران برای نوسازی ناوگان قرار داد.

وی افزود: در حال حاضر بزرگ ترین مشکل در این زمینه کد ساتا است و بسیاری از این کامیون ها را شرکت هایی وارد کردند که برای تأییدیه منشأ ارزی شان دچار مشکل است.

از سوی دیگر برای بانک مرکزی باید ارزی که با استفاده از آن کامیون وارد شده اثبات شود که از کجا آمده است و بانک مرکزی می گوید نباید این ارز از کف خیابان خریداری شده باشد یا آنکه کامیون نباید با ارز 4


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولتیماتوم برای ترخیص کامیون های اروپایی جواب داد

اولتیماتوم برای ترخیص کامیون های اروپایی جواب داد