مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 07:202021-09-28بين الملل

اتهام زنی متقابل مراکش و الجزایر از طریق تریبون سازمان ملل


به دنبال تشدید بحران میان مراکش و الجزایر، وزرای خارجه دو کشور در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل اتهاماتی را علیه یکدیگر مطرح کردند.

- به دنبال تشدید بحران میان مراکش و الجزایر، وزرای خارجه دو کشور در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل اتهاماتی را علیه یکدیگر مطرح کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از تشدید بحران در روابط دیپلماتیک میان رباط و الجزیره، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل از الجزایر خواست مسئولیت خود را در درگیری بر سر صحرای غربی به عهده بگیرد.

وی در پاسخ به درخواست الجزایر مبنی بر دادن حق تعیین سرنوشت درباره صحرای غربی به ساکنان این منطقه، از جامعه بین الملل خواست وضعیت انسانی در اردوگاه های تندوف در الجزایر را بررسی کند.

وزیر خارجه مراکش ادامه داد: مراکش آماده ادامه همکاری با سازمان ملل متحد برای دستیابی به راه حل سیاسی واقع بینانه، عملی، پایدار و مبتنی بر اجماع، در چارچوب احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی خود است، اما چنین راه حلی تنها با مسئولیت پذیرس کامل الجزایر که این منازعه را ایجاد کرده قابل دستیابی است.

در مقابل، رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر نیز در سخنانی در جریان نشست مذکور لجاجت مراکش در حل و فصل مناقشه در صحرای غربی را محکوم کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتهام زنی متقابل مراکش و الجزایر از طریق تریبون سازمان ملل

اتهام زنی متقابل مراکش و الجزایر از طریق تریبون سازمان ملل