مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 06:152021-09-28اقتصادي

دیگر توان خرید شیر و ماست و تخم مرغ را هم نداریم


حذف لبنیات و تخم مرغ را می توان آخرین مرحله از حذف اقلام مفید سفره ها دانست؛ اول، گوشت قرمز، بعد گوشت سفید و در مرحله بعد، برنجی که امروز هر کیلو 50 هزار تومان است.

- در ارتباط با دلایل تورم سرسام آور، کارشناسان اقتصادی و فعالان کارگری بارها سخن گفته اند؛ افزایش سرسام آور پول و شبه پول در دست خواص، پایین بودن نرخ تولید واقعی و سقوط GDP، عدم نظارت بر بازار و سودجویی پایان ناپذیر واسطه ها و البته گرانی افسارگسیخته نرخ ارز و حذف ارز دولتی، دلایل اصلی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، ما سالهاست که وعده می شنویم و عمل در کار نیست این را یک کارگر شهرداری می گوید در پاسخ به اینکه چقدر امید داری کوچک شدن سفره های کارگران بالاخره جایی متوقف شود؛ به اعتقاد این کارگر ساده، به نظر می رسد مهار تورم نیز از آن دست وعده هایی است که با عمل همراه نمی شود.

در این آشفته بازار اقتصاد و با در نظر گرفتن مولفه های معیوبی مثل حجم بالای پول و شبه پول در دست خواص و نزدیکان به بلوک های قدرت و سودجویی انبوه واسطه ها و دلالان، مهار تورم چطور می خواهد امکانپذیر باشد؛ آیا اساساً توان عمل به این وعده وجود دارد؟ به یک ماه قبل بازمی گردیم، به روزهای ابتدایی شهریورماه؛ وزیر کار با بیان اینکه از میزان دستمزد کارگران و حقوق بازنشستگان باخبر است، تاکید کرد برای آنکه دخل و خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیگر توان خرید شیر و ماست و تخم مرغ را هم نداریم

دیگر توان خرید شیر و ماست و تخم مرغ را هم نداریم