مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 05:452021-09-28اجتماعي

فصل برداشت زیتون طارم و معضلی به نام پساب


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت: پساب زیتون در آلودگی خاک، هوا و ایجاد بوی بد در محیط تاثیرگذار است.

- ایسنا/زنجان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت: پساب زیتون در آلودگی خاک، هوا و ایجاد بوی بد در محیط تاثیرگذار است.

سیدسعید موسوی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با ورود پساب حاصل از فرآوری زیتون به محیط زیست در شهرستان طارم، اظهار کرد: نمک و سود موادی هستند که در واحدهای فرآوری زیتون، برای گرفتن تلخی زیتون به آن اضافه می شود و این مواد طی شست وشوی چند مرحله ای زیتون وارد پساب آن می شود که در صورت نبود تصفیه اصولی نیز به محیط زیست راه خواهد یافت.

وی در رابطه با تاثیرات پساب تصفیه نشده به محیط زیست، افزود: پسابی که وارد محیط زیست می شود در آلودگی خاک، هوا و ایجاد بوی بد در محیط تاثیرگذار است.

همچنین با نفوذ در آب های زیرزمینی و سطحی وارد زنجیره غذایی افراد نیز می شود که این امر در سلامتی آن ها نیز تاثیرگذار است.

این مسئول تصریح کرد: واحدهای صنعتی فرآوری زیتون دارای مجوز، در شهرک صنعتی آب بر، گیلوان و سه راهی هندی کندی مستقر بوده و بازدیدهای لازم از این واحدها انجام می شود که در مرحله اول واحدهایی که آلودگی پسابی دارند، اخطار دریافت می کنند و بعد نسبت به میزان آلودگی به آن ها برای ایجاد زیرساخت لازم در راست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل برداشت زیتون طارم و معضلی به نام پساب

فصل برداشت زیتون طارم و معضلی به نام پساب