مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 05:352021-09-28بين الملل

رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تحریم های جدید علیه ترکیه را خواستار شد


رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، اگر ترکیه به دنبال خرید سیستم های دفاعی روسی بیشتر باشد، کنگره ممکن است تحریم های جدیدی را علیه آنکارا وضع کند.

- رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، اگر ترکیه به دنبال خرید سیستم های دفاعی روسی بیشتر باشد، کنگره ممکن است تحریم های جدیدی را علیه آنکارا وضع کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سناتور باب منندز همچنین گفت: ما وقتی قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها را می نوشتیم، به وضوح اعلام کرده ایم که آنها برای هر کسی وضع خواهد شد که تجارت و داد و ستدی خاص با ارتش یا بخش اطلاعات روسیه داشته باشد.

رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در ادامه گفت: خرید جدید سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسی توسط آنکارا تحریم های جدیدی را علیه ترکیه دارد.

در همین حال، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه نیز گفته که آنکارا با وجود فشارها از سوی واشنگتن، تمایل دارد تا یکسری سامانه های جدید اس-400 را از روسیه بخرد.

اخیرا نیز اردوغان گفته بود که فشارهای مداوم علیه ترکیه بابت خرید اس-400 از روسیه غیرقابل قبول است.

وی به این نکته اشاره کرد که آمریکا با رد فروش جنگنده های اف-35 به ترکیه با توجیه این مساله که آنکارا سامانه های دفاع موشکی روسی را خرید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تحریم های جدید علیه ترکیه را خواستار شد

رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تحریم های جدید علیه ترکیه را خواستار شد