مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 02:552021-09-27بين الملل

آمریکا از عملیات ضدتروریسم فرانسه در ساحل آفریقا حمایت می کند


وزیر دفاع ایالات متحده در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود بر تداوم حمایت واشنگتن از عملیاتهای ضد تروریستی این کشور در منطقه ساحل آفریقا تأکید کرد.

- به نقل از رویترز، لوید آستین فرمانده پنتاگون و وزیر دفاع ایالات متحده شامگاه دوشنبه در گفتگویی تلفنی با فلورنس پارلی همتای فرانسوی خود در مورد تداوم پشتیبانی آمریکا از عملیات ضدتروریسم فرانسه در ساحل آفریقا به وی اطمینان خاطر داد.

در این تماس تلفنی آستین همچنین مراتب تأسف و همدردی خود را بابت کشته شدن یک نظامی فرانسوی به نام ماکسیم بلاسکو در درگیری با شبه نظامیان مالی ابراز کرد.

این گفتگوی تلفنی در حالی صورت گرفت که فرانسه در منطقه ساحل غرب آفریقا برای مبارزه با گروه های شبه نظامی حدود 5 هزار نیرو گسیل کرده و از پشتیبانی لجستیکی ایالات متحده نیز برخوردار است.

همچنین در بیانیه مشترک جو بایدن رییس جمهور آمریکا و همتای فرانسوی او، واشنگتن به افزایش پشتیبانی خود از عملیات های ضدتروریسم که توسط کشورهای اروپایی در منطقه ساحل اجرا می شود، متعهد شده است.

این اطمینان دهی واشنگتن به پاریس در حالی صورت گرفت که آمریکا درصدد ترمیم روابط با فرانسه پس از امضای توافقنامه امنیتی سه جانبه با استرالیا و انگلیس در روز 15 سپتامبر است، توافقنامه ای که به نقض قرارداد 90 میلیارد دلاری پار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا از عملیات ضدتروریسم فرانسه در ساحل آفریقا حمایت می کند

آمریکا از عملیات ضدتروریسم فرانسه در ساحل آفریقا حمایت می کند