مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 01:452021-09-27اجتماعي

غفلت برخی دستگاه ها از اجرای قانون هوای پاک


مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه اقدامات و راهکارهای کاهش آلودگی هوا کاملا روشن هستند، اظهار کرد:  بر اساس اسناد بالادستی به خصوص قانون هوای پاک مصوب سال 1396 و بیش از 15 آیین نامه اجرایی آن، - برنامه هایی برای کاهش آلودگی هوا مشخص و تکالیف دستگاه های متولی بعضا با قید زمانی پیش بینی شده است اما متاسفانه به دلایل مختلف بخش مهمی از آن مورد غفلت قرار گرفته است و تنها در زمان وارونگی دما و فصول سرد سال مجدد مورد توجه قرار می گیرند.

شینا انصاری در گفت گو با ایسنا با اشاره به قانون هوای پاک به عنوان یکی از مهمترین اسناد بالادستی در خصوص حل معضل آلودگی هوا اظهار کرد: قانون هوای پاک در 34 ماده، محورها و تکالیف دستگاه ها درباره منابع مولد آلودگی هوا را به صورت شفاف تعیین کرده است.

با این حال به رغم گذشت بیش از چهار سال از ابلاغ این قانون و آیین نامه های اجرایی آن آنچه در عمل مشخص است آن است که بخش عمده ای از تکالیف پیش بینی شده در ظرف زمانی مقرر در قانون محقق نشده است.

وی اضافه کرد: عدم ارتقای استاندارد خودروهای بنزینی، روند کند از رده خارج کردن خودروها و موتورسیکلت های فرسوده، توزیع نامناسب سوخت واجد استاندارد در کلانشهرها و محورهای مواصلاتی، تجدید کند ناوگان حمل و نقل عمومی، عدم تکمیل طرح کهاب، مصرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت برخی دستگاه ها از اجرای قانون هوای پاک

غفلت برخی دستگاه ها از اجرای قانون هوای پاک