مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 13:202021-09-27بين الملل

مهم ترین رویدادهای تاریخی 5 مهر


مرور رویدادهای تاریخی همیشه برای اغلب افراد جذابیت دارد؛ مخصوصا اگر بدانند سال ها قبل دقیقا در همین روز چه اتفاقاتی رخ داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهم ترین رویدادهای پنجم مهر را در ادامه به نقل از پایگاه موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران می خوانید: سال 1297 وثوق الدوله قحطی و کمبود نان را در تهران حل کرد و در رأس اداره نان یک بلژیکی به نام مولیتور قرار داد و بحرانی که از یک سال قبل آغاز شده بود خاتمه یافت.

بحران نان کابینه قبلی را ساقط کرده بود.

سال 1298 نصرت الدوله وزیر امورخارجه میرزا صمدخان ممتازالسلطنه را از سفارت ایران در پاریس عزل کرد و وزیر مختار تازه ای معرفی کرد ولی ممتازالسلطنه با پشتیبانی وزارت خارجه فرانسه فرمان برکناری خود را قبول نکرد و کماکان به کار خود ادامه داد سفیر تازه ناچار دفتری اجاره کرد و ایران در پاریس صاحب دو سفارتخانه شد.

سال 1304 به دستور سردارسپه امیرلشکر عبدالله خان امیر طهماسبی حاکم نظامی تهران عده زیادی را به علت اخلال در نظم عمومی توقیف کرد.

سال 1305 57 نفر محصل نظامی از طرف وزارت جنگ به اروپا اعزام شدند.

سال 1312 علی اصغر زرین کفش به سمت کمیسر نفت در لندن به جای مرحوم میرزا عیسی خان فیض انتخاب شد و همایون سیاح به جای او معاون وزیر داخله گردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین رویدادهای تاریخی 5 مهر

مهم ترین رویدادهای تاریخی 5 مهر