مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 07:152021-09-27اقتصادي

الگوی کشت از حلقه های مفقوده نظام کشاورزی است


معاون نظارت و بازرسی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از حلقه های مفقوده نظام کشاورزی بحث الگوی کشت است که با استفاده از ابزارها ی مدیریتی باید بر اساس نیازهای هر منطقه ارایه و اجرایی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، عباس تابش یکشنبه شب در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی با محوریت سیب زیر درختی در ارومیه، افزود: به استناد بند 2 قانون انتزاع سال 1391 وزارت جهاد کشاورزی مکلف است طوری برنامه ریزی کند که سالانه 10 درصد از میزان واردات کم شود.

وی گفت: اگر این قانون درست اجرا شده بود برای مثال باید نیاز ما به واردات ذرت 90 درصد کاهش می یافت و یا کشت سویا توسعه یافته بود و جایگزین هندوانه می شد.

تابش درباره خروج مشمولیت قیمت گذاری سردخانه ها یا آزاد سازی قیمت، افزود: هردو طرف باغدار و سردخانه دار برای تعیین این قیمت مشکل دارند و انجمن سردخانه داران هنوز منافع صنعت را لحاظ نمی کند و منافع شخصی را ترجیح می دهد و تا این گونه پیش برود نمی شود قیمتها را آزاد کرد.

وی با اشاره به حق الحفظ سردخانه داران ادامه داد: بعد از شنیدن سخنان اعضای انجمن سردخانه و بررسی میدانی موضوع درباره آن تصمیم گیری می شود.

وی با بیان اینکه مدیریتهای غلط ما را از تصمیمات خوب دور می کند، گفت: شبکه تامین و توزیع در کشور منسجم نیست و وقتی ذینفع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی کشت از حلقه های مفقوده نظام کشاورزی است

الگوی کشت از حلقه های مفقوده نظام کشاورزی است