مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 21:452021-09-26اجتماعي

پیکر علامه حسن زاده کجا آرام می گیرد؟/ نگاه اجمالی به روستای ایرا در آمل


پیکر مرحوم فیلسوف و ذوالفنون علامه حسن حسن زاده آملی همزمان با اربعین 1400 به سمت زادگاهش آرامگاه روستای ایرا بخش لاریجان آمل تشییع و به خاک سپرده می شود، - حسینی و اوج سوگواری آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش، مردم آمل جامه عزا بر تن کرده و پیکر بزرگترین افتخار شهرشان را تا منزل ابدی در آرامگاه روستای ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل هدایت می کنند.

ایرا یکی از روستاهای بخش لاریجان شهرستان آمل است  که در مقابل آن، به سمت شمال شهر رینه، در پایین دست آن روستای آب اسک، در سمت شرق آن روستاهای نوا و نیاک و جنوب آن روستای لاسم واقع شده است، اکثر مردم این روستا خوش نشین بوده و آرامگاه مزین به بقعه متبرکه آن به تازگی بازسازی شده است.

شنیده ها حاکی از آن است که علامه حسن زاده طی سال های در هر فرصتی در حالت بیماری یا سلامت به ایرا و روستاهای اطراف سفر کرده و در طول این مدت زمان زیادی را صرف دیدار با اهل قبور می کرد.

علامه، در چهارم مرداد ماه 1382 همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  به سوگ وفات همسرشان نشست وبه تأسی از امام علی (ع) در تدفین حضرت فاطمه زهرا (س) در منزل، همسرشان را در حیاط منزلش دفن کردند، از این رو همسرش در نزدیک درب ورودی خانه آرام گرفت و علامه زمانی را برای ذکر فاتح و صلوات در کنار قبر ساده همسرش را می گذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیکر علامه حسن زاده کجا آرام می گیرد؟/ نگاه اجمالی به روستای ایرا در آمل

پیکر علامه حسن زاده کجا آرام می گیرد؟/ نگاه اجمالی به روستای ایرا در آمل