مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 14:452021-09-26اقتصادي

آغاز برداشت انار از باغات کردستان/ پیش بینی تولید 10 هزار تن محصول


مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می شود امسال 10 هزار تن انار از سطح 600 هکتار از باغات زیر کشت این محصول در استان برداشت شود.

- ایسنا/کردستان مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می شود امسال 10 هزار تن انار از سطح 600 هکتار از باغات زیر کشت این محصول در استان برداشت شود.

مهدی فتحی در گفت و گو با ایسنا با بیان این که برداشت انار از سطح انارستان ها آغاز شده، اظهار کرد: در سال جاری هزار بهره بردار کردستانی از نیمه دوم شهریور ماه به استقبال برداشت انار رفته و تا اوایل آبان ماه نیز برداشت این محصول در سطح باغات ادامه خواهد داشت.

فتحی به تاثیر خشکسالی بر سطح باغات اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه باغات انار استان به روش آبی آبیاری می شود بنابراین با در اختیار بودن منابع آبی، خشکسالی نتوانسته بر میزان تولید این محصول ارزشمند در استان تاثیر منفی بگذارد.

وی بیان کرد: 600 هکتار از سطح باغات استان زیر کشت محصول انار قرار دارد که پیش بینی می شود امسال 10 هزار تن انار در این باغات برداشت شود.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان مهمترین ارقام انار تولیدی در کردستان را ملس، رباب، محلی اورامان، شیرین ساوه و شیشه کپ برشمرد و افزود: منطقه هورامان شهرستان سروآباد از لحاظ سطح باغات و میزان ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت انار از باغات کردستان/ پیش بینی تولید 10 هزار تن محصول

آغاز برداشت انار از باغات کردستان/ پیش بینی تولید 10 هزار تن محصول