مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 10:452021-09-26پزشكي

اقدام محققان کشور برای تولید شیرین کننده طبیعی در جو


پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی مطالعاتی برای تولید نوعی پروتیین شیرین کننده از گیاه آفریقایی در جو تراریخته را در دستور کار دارند و امیدوارند تا 3 ماه آینده به جو تراریخته دست یابند.

- پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی مطالعاتی برای تولید نوعی پروتیین شیرین کننده از گیاه آفریقایی در جو تراریخته را در دستور کار دارند و امیدوارند تا 3 ماه آینده به جو تراریخته دست یابند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ایوب ملا احمد نالوسی، پژوهشگر پسادکتری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در وبینار سلسله سخنرانی های این پژوهشگاه با عنوان تولید پروتیین شیرین کننده تائوماتین با استفاده از مهندسی ژنتیک ، گفت: توماتین یک پروتیین فوق شیرین است که از گیاه آفریقایی Thaumato coccus Daniellii با اسم بومی کاتمفی (Katemfe) به دست می آید.

وی میزان شیرین کنندگی تائوماتین را 3 هزار برابر (وزنی) شکر دانست و اظهار کرد: از این رو این گیاه می تواند به عنوان یک جایگزین برای برخی مصارف مد نظر قرار گیرد، ولی پرورش این گیاه نیاز به شرایط خاصی دارد؛ چرا که این گیاه آفریقایی Thaumato coccus Daniellii که در شرایط اقلیمی خاص می روید، به گرده افشان های بومی برای میوه دهی نیاز دارد.

نالوسی، مؤثر بودن در درمان دیابت های نوع 1 و 2، مؤثر در کنترل فشار خون، مؤثر در کاهش قند خون، مؤثر در تمیزی دندان ها و مؤثر در کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام محققان کشور برای تولید شیرین کننده طبیعی در جو

اقدام محققان کشور برای تولید شیرین کننده طبیعی در جو