مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 10:302021-09-26بين الملل

انگلیس به دنبال حذف چین از پروژه های هسته ای خود است


روزنامه گاردین انگلیس گزارش کرد، این کشور در آستانه انعقاد توافقی است که به موجب آن شرکت دولتی انرژی هسته ای چین موسوم به گروه نیروی هسته ای کل چین (CGN) از مشارکت در ساختیک نیروگاه هسته ای جدید کنار گذاشته می شود.

- روزنامه گاردین انگلیس گزارش کرد، این کشور در آستانه انعقاد توافقی است که به موجب آن شرکت دولتی انرژی هسته ای چین موسوم به "گروه نیروی هسته ای کل چین" (CGN) از مشارکت در ساختیک نیروگاه هسته ای جدید کنار گذاشته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویتر، این روزنامه نوشت انگلیس به دنبال گرفتن سهم در پروژه 20 میلیارد پوندی (27.

4 میلیارد دلاری) ساخت نیروگاه هسته ای Sizewell C در منطقه سافولک در شرق انگلیس به همراه شرکت EDF فرانسه است.

گاردین نوشت، این اتفاق منجر به این خواهد شد که شرکت چینی CGN که هم اکنون در پروژه Sizewell میزان 20 درصد سهم دارد از این پروژه کنار گذاشته شود و برنامه های مربوط به این اقدام احتمالا ماه آینده میلادی اعلام خواهند شد.

دو شرکت CGN و EDF از اظهار نظر در این خصوص خودداری کردند.

یک سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین نشریه گفت: انرژی هسته ای نقشی کلیدی همچنان که ما در تلاش برای کاستن از اتکایمان به سوختهای فسیلی و مواجهه با قیمتهای متغیر جهانی گاز هستیم، ایفا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس به دنبال حذف چین از پروژه های هسته ای خود است

انگلیس به دنبال حذف چین از پروژه های هسته ای خود است