مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 09:502021-09-26سياسي

مسجدجامعی: محمدرضا حکیمی از بنیانگذاران ویرایش و ویراستاری در ایران محسوب می شد


محمدرضا حکیمی حتی درباره کتاب هم افزون بر کیفیت، به بهای آن توجه ویژه داشت و بر آن باور بود که کتاب بایستی هم با کیفیت عرضه شود و هم ارزان باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ احمد مسجد جامعی در یادداشتی در روزنامه اطلاعات نوشت: این روزها چهلمین روز درگذشت آقای محمدرضا حکیمی است و در آستانه اربعین حسین سیدالشهدا(ع) نیز قرار داریم، آقای حکیمی بی شک آشناترین شخصیت دینی با ادب و ادبیات جدید و قدیم بود و از بنیانگذاران ویرایش و ویراستاری در ایران محسوب می شد.

او با بزرگانی همچون احمد سمیعی گیلانی، نجف دریابندری، مهرداد بهار، عنایت الله رضا و جهانگیر افکاری همکار بود و نشست و برخواست و مراوده علمی داشت و بر آثار صاحب نظرانی همچون دکتر حمید عنایت به تقاضای خود او یادداشت هایی نوشت و بسیار نکات بر کتاب پطروشفسکی با ترجمه کریم کشاورز افزود.

در سالهای پس از انقلاب علاوه بر آن مرجع جوانان و سیاستگذاران فرهنگی نیز بود و من به هر دو واسطه سابقه آشنایی و جایگاه دولتی با وی آمد و شد داشتم.

در دیدارها و گفت وگوها هرگز به یاد ندارم آقای حکیمی درباره سیاست های فرهنگی چون و چرا کرده و خواهان اعمال محدودیت هایی شده باشد.

اما او پیوسته جویای حال و روز مردم از نظر مالی و رفاهی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجدجامعی: محمدرضا حکیمی از بنیانگذاران ویرایش و ویراستاری در ایران محسوب می شد

مسجدجامعی: محمدرضا حکیمی از بنیانگذاران ویرایش و ویراستاری در ایران محسوب می شد