مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 05:302021-09-26اقتصادي

چرا برنج بر پاشنه گرانی می چرخد؟


با رها شدن افسار بازار، به خصوص طی ماه های گذشته قیمت برنج نیز با افزایش شدید مواجه شده تا جایی که بسیاری از مردم دیگر توان خرید این محصول را ندارند.

- اگرچه برنج به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک در سبد اصلی خرید هر خانوار ایرانی قرار دارد، اما به نظر می رسد بر بازار این محصول نظارتی وجود ندارد، تا جایی که امروز هر کیلو برنج ایرانی بسته به درجه و کیفیت آن در بازار اصفهان حتی از مرز 50 هزار تومان هم عبور کرده است.

به گفته فعالان بازار برنج در اصفهان، نظارتی بر این بازار نیست و این محصول نیز همانند دیگر کالاها و خوراکی ها از غافله گرانی عقب نمانده است.

البته اواخر فروردین امسال مصطفی بحق- رییس اتحادیه خوار و بار و آجیل فروش اصفهان ، با رد برخی شایعات نسبت به افزایش قیمت برنج ایرانی و دپو این محصول در انبارها، به ایسنا گفته بود که قرار نیست قیمت برنج افزایش یابد و گرانی این محصول، شایعه است و بعد از ورود کشت برنج شمال به بازار، احتمال گرانی برنج در بازار وجود ندارد، با این وجود، امروز برنج بر پاشنه گرانی می چرخد.

البته فعالان بازار برنج بر این عقیده اند که افزایش سالانه قیمت برنج طبیعی است، اما امسال به دلیل شرایط خشکسالی تولید برنج کاهش یافته است، از سوی دیگر اگرچه سال گذشته برنج عنبر خوزستان تولید وسیعی داشت، اما امسال میز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برنج بر پاشنه گرانی می چرخد؟

چرا برنج بر پاشنه گرانی می چرخد؟