مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 23:052021-09-25فرهنگي

نگاهی به 7 اثر پاییزی از هنرمندان ایرانی


فصل ها یکی از سوژه های مورد علاقه هنرمندان و دستمایه آفرینش آثار هنری در طول تاریخ هنر است و این میان پاییز هزار رنگ بهانه خلق زیباترین تابلوهای نقاشی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گنجینه موزه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد در میان بیش از 600 قطعه اثر هنری شاخص مدرن و معاصر، شاهکارهایی از نخبگان هنر ایران را نیز نگهداری می کند که ممکن است به جهت پالت رنگی و برخی المان های تصویری تماشای آنها یادآور پاییز دل انگیز باشد.

کارهایی که با لکه رنگ های نارنجی و اشاره مستقیم یا انتزاعی به طبیعت، انسان محصور در آجر و ماشین را به دوباره دیدن پیرامون خود و دوباره لذت بردن از زندگی دعوت می کند؛ به نظر می رسد هنرمندان آگاهانه روی چنین آثاری نام و عنوان نمی گذارند، زیرا نمی خواهند خیال مخاطب را در یک چارچوب تنگ زندانی کنند، شاید بیننده ای بر اثر تجربه زیسته خویش از تماشای یک اثر به ساحت هایی چون زیبایی، انتظار، روزمرگی و یا هر معنای دیگری رهنمون شود و نباید این فرصت همذات پنداری را از او گرفت.

در گنجینه موزه بانک پاسارگاد از میان ده ها اثر که ممکن است مخاطب را به حال و هوای پاییز نزدیک کند، آثاری از فریده لاشایی، جلال شباهنگی، رضا درخشانی، گارنیک درهاکوپیان و همایون سلیمی روی دیوار گالری موزه به تماشاست که ممکن است برخی را به فصل برگ ریز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به 7 اثر پاییزی از هنرمندان ایرانی

نگاهی به 7 اثر پاییزی از هنرمندان ایرانی