مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 17:502021-09-25سياسي

نظریه «دولت-ملت» منطق با دیدگاه امامین انقلاب است


یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نظریه «دولت- ملت اسلامی»منطبق با دیدگاه امامین انقلاب است،گفت: طبق این نظریه خداوند حاکم مطلق بوده و به انسان ها حق تعیین سرنوشت داده و ملت ایران با سرنگونی رژیم پهلوی ضمن استقرار نظام اسلامی، - ایسنا/قم یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نظریه دولت- ملت اسلامی منطبق با دیدگاه امامین انقلاب است،گفت: طبق این نظریه خداوند حاکم مطلق بوده و به انسان ها حق تعیین سرنوشت داده و ملت ایران با سرنگونی رژیم پهلوی ضمن استقرار نظام اسلامی، حق دولت اسلامی را به مثابه اقتدار عالیه در کشور پذیرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا در هشتمین نشست از هفتمین دوره ی سلسله نشست های دوره ای کرسی های آزاداندیشی- با موضوع فرایند تحقق انقلاب اسلامی در دانشگاه طلوع مهر قم، افزود: اگر تاریخ دولت را در فلسفه سیاسی به دو بخش سنتی و مدرن تقسیم کنیم، تمایز گذاری میان این دو دوره، در چهار عرصه قابل تبیین است.

وی ادامه داد: ابتدا در عرصه شکل گیری دولت است که مشخص می شود منشا پیدایش و علل و عوامل تاثیرگذار در خاستگاه دولت چه چیزهایی است.

تاریخ سیاست بیانگر آن است که منشا شکل گیری دولت سنتی، در قالب شش نظریه مشروعیت طبیعی ارسطویی ، نظریه وراثت قدرت ، نظریه ولایتعهدی ، نظریه مشروعیت الهی قرون وسطایی ، نظریه ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظریه «دولت-ملت» منطق با دیدگاه امامین انقلاب است

نظریه «دولت-ملت» منطق با دیدگاه امامین انقلاب است