مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 15:452021-09-25بين الملل

رویارویی ترامپ و بایدن بر سر انتشار اسناد حمله به کنگره


رییس جمهور سابق آمریکا از یک سو مدعی استفاده از «اختیارات اجرایی» برای ممانعت از انتشار اسناد حمله به کنگره این کشور شده و از سوی دیگر کاخ سفید برای ارسال هرگونه سند مرتبط به کنگره اعلام آمادگی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت جو بایدن روز جمعه (به وقت محلی) اعلام کرد تلاش خواهد کرد هر سند و مدرکی که کنگره آمریکا برای تحقیق درباره حوادث ششم ژانویه نیاز دارد در اختیار آن قرار دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری گفت: رییس جمهور به این جمع بندی رسیده است که استفاده از اختیارات اجرایی اقدام مناسبی نیست .

طبق اختیارات اجرایی که در قانون اساسی آمریکا درج شده است، رییس جمهور می تواند بنا به صلاح دید خود، از انتشار اسناد و مدارک دولت و دستیابی قانون گذاران و مقامات قضایی به آن ها جلوگیری کند.

ساکی در این باره گفت، درخواست کمیته ویژه تحقیق درباره حوادث ششم ژانویه در مجلس نمایندگان آمریکا، بر اساس در نظر گرفتن عدم استفاده از اختیارات اجرایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هنگامی که این درخواست ها مطرح شوند به آن ها پاسخ خواهیم داد .

یکی از مقامات دولت آمریکا نیز به رویترز گفت، همانطور که جن گفت، اختیارات اجرایی می تواند به شکل مورد به مورد، ارزیابی شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویارویی ترامپ و بایدن بر سر انتشار اسناد حمله به کنگره

رویارویی ترامپ و بایدن بر سر انتشار اسناد حمله به کنگره