مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 10:252021-09-25اجتماعي

نبض حیات پرندگان شکاری در دست شکارچیان/ سوغات قاچاق برای کشورهای حاشیه خلیج فارس


با فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان شکاری به لرستان، شکارچیان فضا را برای شکار مناسب و به استان هجوم می آورند، تخریب زیستگاه در اثر عوامل طبیعی و انسان، - خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، یکی از چالش های محیط زیست استان پرندگان شکاری و گونه های شاخص جانوری  است که بدون شک در صورتی که راهکار مناسبی برای برخورد با آن صورت نگیرد حیات پرندگان شکاری و گونه های جانوری با خطر مواجه می شود.

قاچاقچیان پرندگان شکاری که عمدتا از استان های همجوار هستند از شهریور ماه به استان هجوم می آورند تا پرندگان را به خارج از استان که مقصد بیشتر آنها کشورهای حوزه خلیج فارس است انتقال دهند.

بارها و بارها این چالش از سوی رسانه ها و دوستداران طبیعت و محیط زیست مطرح و پیگیری شده است، محیط بانان استان نیز با گشت های مستمر با شکارچیان برخورد می کنند اما مشکلی که در این میان وجود دارد اندک بودن تعداد محیط بانان است.

از سوی دیگر به نظر می رسد برای جلوگیری از شکار و قاچاق پرندگان شکاری نیازمند آموزش جوامع بومی و محلی هستیم تا به منظور جلوگیری از شکار غیرمجاز پرندگان همکاری لازم را داشته باشند.

  پرندگان شکاری در معرض تهدید بیشتری قرار دارند معاون فنی اداره کل محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی ایران باعث شده است کشورمان در مسیر و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبض حیات پرندگان شکاری در دست شکارچیان/ سوغات قاچاق برای کشورهای حاشیه خلیج فارس

نبض حیات پرندگان شکاری در دست شکارچیان/ سوغات قاچاق برای کشورهای حاشیه خلیج فارس