مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 09:552021-09-25اقتصادي

نقش شبکه مستقل بانک اعضای سازمان شانگهای در توسعه مناطق آزاد


عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای علی رغم اینکه بنیان این سازمان همکاری های امنیتی است، لکن با اضافه شدن پیوست های مالی، تجاری و بانکی از جمله پیوستن سه کشور ایران، - خبرگزاری فارس؛ عبدالرضا یعقوبی کارشناس اقتصادی - یکی از اساسی ترین و مهمترین ملزومات رونق اقتصادی و تجاری در مناطق آزاد اقتصادی، بدون شک وجود یا تاسیس بانک هایی است که همچون کلیت قوانین خود این مناطق، خارج از چارچوب های دست و پاگیر، بروکراسی های ناامیدکننده و دلهره های مالیاتی و اعمال محدودیت های حاکمیتی قرارگیرند.

بانک هایی که توانایی تبادلات سنگین ارزی با خارج از مرزهای کشور حاکم را داشته، از امنیت سیستمی بالا، فناوری و ارتباطات کربنکینگ قوی بین المللی و صدالبته چابکی فرآیندها، برخوردار باشند.

 شبیه شرایط فوق را البته با تفاوت ها، و کم و زیادهای جزیی، در آفشور بانک ها یا همان بانک های فراساحلی می بینیم.

  آفشور بانک ها، بانک هایی هستند که از لحاظ مقرراتی با محدودیت های کمتری مواجه اند، بنابراین در بسیاری از موارد سریع تر می توانند به فرصت هایی که در اقتصاد وجود دارد، واکنش نشان دهند.

به لحاظ فنی آف شور بانک به واحد بانکی در یک مرکز مالی بین المللی گفته می شود که مالکیت آن متعلق به یک بانک غیر مقیم بوده و با قبول سپرده از بانک های خارجی و یا سایر و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش شبکه مستقل بانک اعضای سازمان شانگهای در توسعه مناطق آزاد

نقش شبکه مستقل بانک اعضای سازمان شانگهای در توسعه مناطق آزاد