مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 09:152021-09-25فرهنگي

قرقیزستان با «شامبالا» به اسکار 2022 می رود/ 13 کشور در فهرست


با انتخاب «شامبالا» از سوی قرقیزستان به عنوان نماینده این کشور در رقابت اسکار، شمار کشورهایی که تکلیفشان روشن شده به 13 رسید.

- به نقل از ورایتی، قرقیزستان اعلام کرد شامبالا به نویسندگی و کارگردانی آرتیکپای سویوندوکوف را برای شرکت در رقابت بهترین فیلم بین المللی اسکار نود و چهارم انتخاب کرده است.

این فیلم تصویرگر پسری است که با خانواده اش در جنگل های حفاظت شده کوهستانی زندگی می کند و دنیای کودکی اش که پر از افسانه ها و اسطوره هاست درگیر واقعیت های خشن دنیای بزرگسالان می شود.

برمبنای بیانیه هیات انتخاب فیلم، این فیلم ارزش های فرهنگی، از دست دادن اخلاقیات و زیبایی هم آهنگی خرد و جوانی را در مرکز توجه خود دارد.

مسایل پیچیده زیست محیطی و حمله اجتناب ناپذیر تمدن نیز در این فیلم مورد توجه واقع شده است.

شامبالا با اقتباس از رمانی از چنگیز آیتماتوف نویسنده بزرگ قزاق با عنوان کشتی سفید در یک روند 40 ساله سرانجام به مرحله ساخت رسیده است.

سویوندوکوف به تازگی گفت در طول این سال ها سرانجام به این نتیجه رسید که داستان را به دنیای امروز بیاورد و آن را از زوایه دید فردی در قرن بیست و یکم روایت کند.

این فیلم اولین بار در جشنواره شانگهای به نمایش درآمد و بعد جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم کلکته برد و به عنوان بهترین فیلم بالتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرقیزستان با «شامبالا» به اسکار 2022 می رود/ 13 کشور در فهرست

قرقیزستان با «شامبالا» به اسکار 2022 می رود/ 13 کشور در فهرست