مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 07:502021-09-25پزشكي

راهکار جدید محققان ایرانی برای ساخت واکسن «هپاتیت ب»


محققان کشور راهکار جدیدی را برای ساخت واکسن «هپاتیت ب» ارائه کردند.

- جی پلاس ، فاطمه رضایی دانشجوی دکتری مهندسی پزشکی گرایش بیومتریال و مجری طرح ساخت و ارزیابی نانو ادجوانت پلیمری بر پایه ابریشم حاوی آنتی ژن هپاتیت ب گفت: همه واکسن های هپاتیت ب، شامل آنتی ژن سطحی ویروس هپاتیت ب هستند و حضور این آنتی ژن در داخل واکسن ها به کمک ادجوانت باعث تولید آنتی بادی ضد این آنتی ژن شده که علیه عفونت آنتی ژن سطحی هپاتیت ب، مصونیت ایجاد می شود.

رضایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تولید و به کارگیری واکسن هایی با ایمنی زایی مناسب، از روش های مؤثر برای مقابله با بیماری های عفونی به حساب می آیند.

بعضی از واکسن ها از میکروارگانیسم های ضعیف شده (واکسن های زنده) و یا پاتوژن های غیر فعال ساخته شده اند که این ترکیبات می توانند باعث تحریک شدید سیستم ایمنی شوند.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: از معایب این واکسن ها می توان به ایجاد واکنش های التهابی، نیاز به تلقیح مجدد برای داشتن پاسخ ایمنی مداوم و همچنین هزینه بالای تولید آن، اشاره کرد.

وی گفت: پیش از اینها نشان داده شده است که واکسن های زیر واحدی که از قسمت های مناسب آنتی ژن های پپتیدی و پروتیینی تشکیل شده اند، از ایمنی بالاتری نسبت به واکسن های مرسوم برخوردار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار جدید محققان ایرانی برای ساخت واکسن «هپاتیت ب»

راهکار جدید محققان ایرانی برای ساخت واکسن «هپاتیت ب»