مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 03:502021-09-25بين الملل

سران چهار کشور عضو کوآد بر آزادی منطقه ایندوپاسیفیک تأکید کردند


سران چهارکشور عضو گروه «گفتگوهای چهارجانبه امنیتی» (کوآد) روز جمعه در نخستین نشست حضوری خود در کاخ سفید بر پیگیری یک منطقه ایندوپاسیفیک آزاد و باز و «فارغ از تهدید و اجبار» تأکید کردند.

- به نقل از رویترز، رهبران چهار کشور ایالات متحده، ژاپن، هندوستان و استرالیا در نشست دوساعته خود در کاخ سفید با اتخاذ موضعی متحد در برابر چین، بر تعقیب منطقه ای آزاد، باز و فارغ از قوه قهریه در محدوده ایندوپاسیفیک تأکید کردند.

جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده به همراه نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان، یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن و اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در بیانیه ای مشترک که پس از این نشست حضوری منتشر شد، اعلام کردند: ما (اعضای گروه کوآد) از حاکمیت قانون، آزادی دریانوردی و هوانوردی، حل و فصل مسالمت آمیز تعارض ها، ارزشهای دموکراتیک و یکپارچگی سرزمینی کشورها حمایت می کنیم .

در این بیانیه طویل، هرچند از چین به وضوح نامی برده نشد، اما به خوبی روشن است که پکن یکی از مخاطبان اصلی این بیانیه است؛ چرا که این چهار کشور در بیانیه خود بر حمایت و ایستادگی از رفتار مبتنی بر قانون در منطقه تحت نفوذ چین تأکید می کنند.

در بخشی دیگر از این بیانیه، سران کوآد به پیشبرد نظمی آزاد، باز و قانون محور بر پایه حقوق بین الملل و فارغ از هرگونه قهر و اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سران چهار کشور عضو کوآد بر آزادی منطقه ایندوپاسیفیک تأکید کردند

سران چهار کشور عضو کوآد بر آزادی منطقه ایندوپاسیفیک تأکید کردند