مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 10:252021-09-24سياسي

خون شهیدان حقانیت جمهوری اسلامی را در تاریخ ثبت کرد


نقش شهیدان و خون شان حقانیت جمهوری اسلامی را برای همیشه تاریخ ثبت کرد که این درس بزرگ را اسوه های ایثار به جهان دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی امروز در خطبه های نماز جمعه ساری، اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس و خوانده می شود از کامل ترین صلوات ها است .

محمدی لایینی تصریح کرد: در صلوات کبیره از چهار واژه؛ صلوات، برکت، تهنن و سلام استفاده شده است، واژه اول به معنای رحمت است که خداوند، ملائک و مومنان بر پیغمبر صلوات می فرستد، صلوات خداوند به معنای ارسال رحمت، صلوات ملائکه دعا و صلوات مومنان به معنای طلب رحمت است.

  خطیب جمعه ساری با اشاره به گفته مرحوم علامه طباطبایی در کتاب ترجمه المیزان،  ادامه داد: کلمه صلات با کلمه رحمت متفاوت است، صلات مقدمه رحمت است، جمعش صلوات است اما واژه رحمت جمع بسته نمی شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: واژه برکت به معنای پایدار و بسیار است، وقتی از خداوند برای پیغمبر و اهل بیت آن برکت می خواهیم یعنی رحمت بریشان دوام داشته باشد، واژه تهنن به معنای شفقت و مهربانی است.

وی اضافه کرد: سلام در دو نوع تهیت و انقیاد است، به معنای درود فرستادن و تسلیم بودن در مقابل پیغمبر است، هر کسی که مصیبت دیده باشد پاداش آن از جانب خدا فرستادن صلوات است، پیغمبر اکرم هم کسی است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خون شهیدان حقانیت جمهوری اسلامی را در تاریخ ثبت کرد

خون شهیدان حقانیت جمهوری اسلامی را در تاریخ ثبت کرد