مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 14:502021-09-23فرهنگي

نتایج مرحله اول جایزه «شاملو» اعلام شد


ه‍یأت داوران هفتمین دوره جایزه شعر «شاملو» در بیانیه ای برگزیدگان دو بخش «مدایح بی صله» و «هوای تازه» و همچنین راه یافتگان به دور دوم داوری این دوره از جایزه را معرفی کرد.

- جی پلاس ، در این بیانیه آمده است: هیأت داوران مرحله اول هفتمین دوره جایزه شعر احمد شاملو ضمن سپاسگزاری از همراهی و استقبال شایان توجه شاعران و ناشران گرامی شعر به اطلاع می رساند امسال از میان آثاری که برای شرکت در جایزه شعر شاملو ارسال شد، 202 عنوان واجد شرایط شرکت در این دوره جایزه بود.

داوران از اوایل خرداد تا آخرین هفته شهریورماه، یکایک مجموعه ها را بر مبنای دانش نظری خود و نیز با بذل توجه به معیارهای از پیش تعیین شده جایزه شعر شاملو بررسی کردند.

احمد شاملو به سال 1343 در گفت وگویی با مجله اندیشه و هنر گفته بود: نمی توانم تصور کنم که شعر اثر مستقیم زندگی نباشد یا چیزی باشد جدا از ضربه های زندگی.

فکر می کنم شعر اصلاً صدای آن ضربه هاست.

از میان معیارهایی که داوران مرحله نخست این دوره جایزه شاملو بیشتر مورد توجه قرار داده اند نیز می توان به نسبت داشتن شعر با تجربه زیسته شاعر و انتقال تجربه در شعر با تبدیل درک فردی به شعور عام، پیوند داشتن شعر شاعر با زندگی، با فرهنگ و با جامعه و زمانه اش، اهمیت روابط و آرمان های انسانی در عین شعارزده و تصنعی نبودن، برخوردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج مرحله اول جایزه «شاملو» اعلام شد

نتایج مرحله اول جایزه «شاملو» اعلام شد