مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 10:112021-09-23اجتماعي

مرز دلتنگ زوار و دغدغه هایی از جنس عشق


مرز مهران، دلتنگ شور و معرفت زوار حسینی است چرا که همه ساله در آستانه اربعین حسینی استان ایلام مملو از زائرین کربلا بوده اما امسال به دلیل شیوع کرونا آن شور و شوق در مرز وجود ندارد و دلتنگ زوار است.

- حسینی بی شک بزرگترین رویداد مذهبی برای ایرانیان است و یکی از خاطرات همه ی ما در ایام اربعین گزارش های ویدئویی خبرنگاران از آخرین اخبار مرزهای کشور است.

چند سالی است که صحنه های شور انگیز حضور شیعیان جای خود را به تصاویر گیت های بسته و خیابان های خلوت داده اند؛ خیابان هایی که تا چند سال گذشته محل استقرار موکب بوده و اکنون تنها خاطراتشان به جا مانده است.

به گفته ی کارشناسان مذهبی و بر اساس روایات آنچه که پس از گریه بر مصائب آن حضرت حائز اهمیت است و اولویت دارد، زیارت حضرت حسین(ع) است؛ امامان معصوم(ع) نسبت به زیارت امام حسین(ع) و یاران ایشان دستور اکید داده اند و سفارشاتی را به مؤمنان و عاشقان مکتب اهل بیت داشته اند.

در این سفارشات آمده است: آنان که توان زیارت حضرت را دارند، فرقی نمی کند که در کدام نقطه از این کره خاکی زندگی می کنند، حتی اگر یکبار در طول عمرشان باشد، به زیارت این امام شهید بروند؛ و چنانچه برای آنها میسّر است، در سال به دفعات بروند و ایشان را زیارت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز دلتنگ زوار و دغدغه هایی از جنس عشق

مرز دلتنگ زوار و دغدغه هایی از جنس عشق