مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 08:552021-09-23سياسي

دومین تلاش جمهوریخواهان برای استیضاح بایدن کلید خورد


وبگاه کنگره آمریکا از دومین تلاش جمهوریخواهان برای استیضاح جو بایدن به دلیل رسوایی خروج از افغانستان و بحران مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا خبر داد.

- به نقل از وبگاه کنگره آمریکا (هیل)، در دومین تلاش برای استیضاح رییس جمهور آمریکا از آغاز دوران ریاست جمهوری وی تا کنون، باب گیبز عضو جمهوریخواه ایالت اوهایو در مجلس نمایندگان به همراه 3 هم حزبی دیگر خود طرح دیگری را برای استیضاح جو بایدن کلید زدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازهیل، اندی بیگز نماینده جمهوریخواه ایالت آریزونا، برایان بابین از تگزاس و رندی وبر دیگر قانونگذار ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان از طرح استیضاح بایدن حمایت کرده اند.

دلایل قانونگذارن آمریکایی برای استیضاح بایدن به موضوع بحران مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا و رسوایی خروج این کشور از افغانستان مرتبط است.

طبق قانون اساسی آمریکا، استیضاح ریاست جمهور این کشور ابتدا در مجلس نمایندگان به رای گذاشته می شود و در صورت تصویبِ استیضاح با دو سوم آرای این مجلس، طرح استیضاح رییس جمهور به مجلس سنای آمریکا ارجاع می شود.

اولین بار، مارجوری تیلور گرین نماینده جمهوریخواه ایالت جورجیا در روزی که بایدن به عنوان رییس جمهور مراسم تحلیف را برگزار کرد، طرح استیضاح او را به مجلس نمایندگان ارائه داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین تلاش جمهوریخواهان برای استیضاح بایدن کلید خورد

دومین تلاش جمهوریخواهان برای استیضاح بایدن کلید خورد