مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 06:552021-09-23اجتماعي

آگاهی از ارزش های چندجانبه و حمایت های پژوهشی، راهکار حفاظت از غارها


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آگاهی از ارزش های چند جانبه و حمایت های پژوهشی راهکارهایی موثر برای حفاظت و بهره برداری درست از غارها به عنوان میراث تکرار نشدنی محسوب می شوند.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آگاهی از ارزش های چند جانبه و حمایت های پژوهشی راهکارهایی موثر برای حفاظت و بهره برداری درست از غارها به عنوان میراث تکرار نشدنی محسوب می شوند.

رضا میرزایی در آستانه دوم مهرماه روز ملی غار در جمع خبرنگاران گفت: غارها اکوسیستم های حساسی هستند که ارزش زیستی، زمین شناختی، باستان شناسی و فرهنگی و طبیعت گردی دارند، زیست مندان غارها به شدت در محیط زیست نیمه بسته غار اندمیک شده اند و وابسته به شرایط محیطی خاص غارهستند.

وی اضافه کرد: غارها در ارتباط تنگاتنگ با سایر عوامل محیطی نقش به سزایی در پایداری محیط ایفا می کنند و ارزش غارها محدود به آثار تاریخی و ساختارهای زمین شناختی نمی شود بلکه به عنوان زیستگاه های مهم وحساس نقش موثری در تنوع زیستی دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره با بیان اینکه پدیده ها و زیبایی های طبیعی منجمله غارها جزیی از سرمایه های ملی هر کشور محسوب می شوند بیان کرد: تعداد 10 غار در استان مرکزی به منظور مطالعه و بررسی انتخاب وبه منظور تعیین درجه حفاظتی از آن ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آگاهی از ارزش های چندجانبه و حمایت های پژوهشی، راهکار حفاظت از غارها

آگاهی از ارزش های چندجانبه و حمایت های پژوهشی، راهکار حفاظت از غارها