مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 06:252021-09-23اقتصادي

مجموع واکسن وارداتی ایران از 65 میلیون دوز فراتر رفت


ساعاتی پیش و با واردات نخستین محموله در مهرماه، مجموع واردات واکسن به کشورمان از 65 میلیون دوز فراتر رفت؛ وارداتی که قرار است در ماه جاری شتاب چشمگیری بیابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، صبح امروز هواپیمایی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران به زمین نشست که حامل چهارمین محموله سنگین واکسن به کشورمان بود؛ محموله ای شامل 5 میلیون دوز واکسن سینوفارم-پکن که از چین به مقصد کشورمان بارگیری شده بود و پنجاه و ششمین محموله وارداتی کشورمان محسوب می شود.

این محموله، بیست و یکمین محموله واکسن است که به واسطه جمعیت هلال احمر کشورمان وارد شده و با تحویل آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، مجموع واکسن وارداتی ایران به 65 میلیون و 3 هزار و 606 دوز رسید.

واکسن هایی که تا ظهر روز گذشته بالغ بر چهل و سه میلیون دوز از آن ها تزریق شده است.

آن گونه که اطلاعیه اخیر وزارت بهداشت نشان می دهد، تا ظهر آخرین روز شهریور ماه 1400، نزدیک به 47 میلیون دوز انواع واکسن به گروه های هدف واکسیناسیون در کشورمان تزریق شده که از این میزان، قریب به 4 میلیون دوز واکسن تولید داخلی (کووایران برکت) بوده و مابقی از محل واردات تامین شده است.

بدین ترتیب می شود از ذخیره 22 میلیون دوزی واکسن در کشورمان سخن گفت که پشتوانه خوبی برای پیشبرد واکسیناسیون بدون هرگونه دغدغه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجموع واکسن وارداتی ایران از 65 میلیون دوز فراتر رفت

مجموع واکسن وارداتی ایران از 65 میلیون دوز فراتر رفت