مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 05:252021-09-23اقتصادي

کاهش 40 درصدی بارش ها در سال گذشته آبی زنجان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از اول مهرماه پارسال تا 30 مهرماه امسال بارش ها در استان 40 درصد کاهش داشته است.

- ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از اول مهرماه پارسال تا 30 مهرماه امسال بارش ها در استان 40 درصد کاهش داشته است.

اسماعیل افشاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از اول مهرماه سال گذشته تا 30 مهرماه سال جاری که تقریبا می توان گفت پایان سال آبی است، حدود 223 میلی متر بارش در استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد و نسبت به دوره بلندمدت آماری حدود 30 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه 31 شهریورماه آخرین روز سال آبی 1400 - 1399 است، افزود: سال سختی از لحاظ میزان بارش ها و روان آب ها داشتیم و همه مردم از این امر مستثنی نبودند و باید توجه میزان روان آب ها و آب ورودی آب به سدها 70 درصد کاهش دارد.

این مسئول با بیان اینکه آب پشت سدهای استان حدود 229 میلیون مترمکعب است، ادامه داد: در سال گذشته در همین بازه زمانی 260 میلیون مترمکعب آب در پشت سدها بوده که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

افشاری بر اهمیت آب مجازی و پنهان در تولید محصولات کشاورزی مثل گوشت نیز اشاره کرد و گفت: برای تولید هر کیلو گوشت نیازمند 15 هزار لیتر آب هستیم که متاسفانه به دلیل دیده نشدن این آب، جامعه ارزش چند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصدی بارش ها در سال گذشته آبی زنجان

کاهش 40 درصدی بارش ها در سال گذشته آبی زنجان