مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 14:052021-09-22اقتصادي

جریمه در انتظار کسانی که در سامانه اسکان خوداظهاری نکنند


معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: آن دسته از مالکانی که تا پایان مهر ماه، مشخصات خود را ثبت نکنند، حتی اگر واحد آنها خالی نباشد، مشمول 20 درصد جریمه مالیات بر اجاره بها می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، محمود علیزاده درباره صدور برگه های مالیاتی برای مالکان خانه های خالی اظهار کرد: به موجب مفاد ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم، هر واحد مسکونی که در طول یک سال، 120 روز خالی بماند، به عنوان خانه خالی محسوب و مشمول جرایم مالیاتی مذکور در این ماده قانون می شود.

وی افزود: ملاک و معیار تشخیص خانه های خالی، سامانه املاک و اسکان و خروجی ای است که از این سامانه به سامانه امور مالیاتی ارسال می شود که درنتیجه مالکان این واحدها، مشمول اخذ مالیات خواهند شد؛ با توجه به ماده قانونی مذکور، امسال برای واحدهای مسکونی که بیش از 120 روز بدون کاربر بمانند، برگه های مالیاتی صادر خواهد شد.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در حال حاضر چون هنوز سامانه املاک و اسکان تکمیل نشده و در حال تکمیل داده هاست و هنوز خروجی ای که از روی این سامانه باید به سازمان امور مالیاتی منتقل شود، ارسال نشده، لذا ما داده و اطلاعاتی در این خصوص دریافت نکرده ایم؛ این سامانه مهلت تکمیل تا پایان مهر ماه را دارد که همه مردم باید کد پستی و کد ملی خود را با هم ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه در انتظار کسانی که در سامانه اسکان خوداظهاری نکنند

جریمه در انتظار کسانی که در سامانه اسکان خوداظهاری نکنند