مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 09:452021-09-22اقتصادي

نرخ سود وام مسکن چقدر است؟


بررسی ها نشان می دهد؛ با رسیدن قیمت هر برگه از اوراق تسه به حدود 66 هزار تومان، نرخ بهره تسهیلات مسکن اوراق ممتاز به 17/21 درصد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، سقف تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق ممتاز صد درصد افزایش پیدا کرده است و به دلیل 2 برابر شدن نیاز متقاضیان، این تسهیلات به خرید اوراق امتیاز تسهیلات مسکن (تسه) از فرابورس ایران، قیمت این اوراق با افزایش مواجه شده است.

ازآنجایی که این اوراق بخشی از هزینه دریافت تسهیلات محسوب می شود، افزایش قیمت آنها به بالا رفتن نرخ بهره وام مسکن منجر شده است.

هفته گذشته، افزایش سقف پرداخت وام مسکن با اوراق ممتاز (تسه) به شعب بانک عامل مسکن ابلاغ شد و این مسئله با برهم زدن رابطه عرضه و تقاضای اوراق حق تقدم در فرابورس ایران، به رشد قیمتی این اوراق دامن زد.

هر برگه از اوراق امتیاز تسهیلات مسکن (تسه) معادل امتیاز دریافت 500 هزار تومان تسهیلات مسکن است و بر همین اساس متقاضیان برای دریافت وام 200 میلیون تومانی در تهران 400 برگه از اوراق تسه خریداری کنند؛ این در حالی است که پیش از این با سقف 100 میلیون تومانی وام مسکن، هر متقاضی نهایتا باید 200 برگه از این اوراق را خریداری می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ سود وام مسکن چقدر است؟

نرخ سود وام مسکن چقدر است؟