مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 09:252021-09-22اقتصادي

31 هزار هکتار از اراضی حریم شهرها به منابع طبیعی بازگشت


مدیرکل دفتر استعدادیابی و بهره برداری منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از بازگشت 31 هزار هکتار از اراضی حریم و خارج از حریم شهرها به منابع طبیعی خبر داد و گفت: - این اراضی از دو، سه دهه قبل در اختیار وزارت مسکن و راه و شهرسازی قرار داشته و اکنون به منابع طبیعی بازگشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرحیم رستمانی گفت: بر اساس ماده 10 قانون زمین شهری، ماده 20 آیین نامه اجرایی و ماده 6 قانون ساماندهی و عرضه مسکن، سازمان ها و نهادها مکلف شده اند تا اراضی تحت اختیار خود در حریم راه ها و شهرها را در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار دهند زیرا اگر این کار انجام نمی شد سازمان ثبت اسناد می توانست راساً این اراضی را به نام راه و شهرسازی تغییر نمایندگی دهد.

مدیرکل دفتر استعدادیابی سازمان جنگل ها افزود: متاسفانه در این قوانین خلاءهایی وجود داشت و هیچ تفکیکی برای اراضی جنگلی، نهالستان ها، ذخیره گاه های جنگلی، ایستگاه تولید بذر و نهال، پارک های جنگلی و غیره قایل نشده و همه را در یک ردیف قرار داده بود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری مستمر سازمان جنگل ها و حمایت دستگاه بازرسی سبب شده است تا در شهریور ماه سال 99 تفاهمنامه ای بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت مسکن و شهر سازی منعقد و این خلاء قانونی رفع شود، ضمن اینکه مفاد این تفاهم نامه در ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

31 هزار هکتار از اراضی حریم شهرها به منابع طبیعی بازگشت

31 هزار هکتار از اراضی حریم شهرها به منابع طبیعی بازگشت