مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 08:252021-09-22بين الملل

تلاش تل آویو برای ماهیگیری از آب گل آلود لبنان؛ این بار در میدان های گازی مدیترانه


کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که هدف از قرارداد اخیر تل آویو با یک شرکت آمریکایی برای حفاری در منطقه مورد مناقشه با لبنان، اخاذی از این کشور در شرایط بحران اقتصادی افسارگسیخته لبنان و محاصره حزب الله در آینده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کارشناسان معتقدند که اقدام اخیر تل آویو در عقد قرارداد با یک شرکت آمریکایی برای استخراج گاز در منطقه موردمناقشه با دریای مدیترانه را که میدان نبرد لبنان و اسراییل به شمار می آید، برنده شده است.

این مناقصه برای حفاری در منطقه مورد مناقشه، جنگ تل آویو و بیروت بر سر میدان های گازی دریای مدیترانه و بازترسیم مرزهای دریایی میان آن ها را بر سر زبان ها انداخت آن هم پس از به بن بست رسیدن این مذاکرات در اکتبر سال 2020؛ مذاکراتی که به صورت غیرمستقیم و با نظارت سازمان ملل برگزار می شد.

وزارت انرژی تل آویو از افشا و اعلام رسمی این توافق که به شرکت آمریکایی یادشده اجازه کامل حفاری در آب های دریای مدیترانه در مجاورت سواحل حیفا را می دهد، خودداری کرده است.

  مخازن گاز و کارخانه های پتروشیمی در حیفا   با این حال، شرکت هالیبرتون در بیانیه ای که در وب سایت خود آن را منتشر کرد، فاش کرد که با شرکت یونانی Energean برای اکتشاف، ارزیابی و توسعه چاه های انرژی تل آویو در دریا همکاری خواهد کرد؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش تل آویو برای ماهیگیری از آب گل آلود لبنان؛ این بار در میدان های گازی مدیترانه

تلاش تل آویو برای ماهیگیری از آب گل آلود لبنان؛ این بار در میدان های گازی مدیترانه