مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 07:452021-09-22پزشكي

ضرورت رعایت پروتکل ها تا پایان واکسیناسیون کرونا/ احتمال ابتلای مجدد وجود دارد


تا زمان واکسینه شدن بخش زیادی از جمعیت کشور تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است.

- به گزارش، حتی در صورت دریافت انواع واکسن اعم از فایزر، سینوفارم، آسترازنیکا، مدرنا و … همچنان احتمال ابتلاء به بیماری وجود دارد؛ واکسن تنها شانس ابتلاء به نوع شدید بیماری را کاهش می دهد و شانس ابتلاء به بیماری را از بین نمی برد.

منیری درباره تفاوت واکسن ها توضیح داد: واکسن ها بر اساس پلتفرم های مختلف درست می شوند، برخی بر اساس ویروس های کشته شده، برخی بر اساس RNA، برخی بر اساس وکتور و برخی بر اساس قسمت هایی از پروتیین ها ساخته می شوند.

این متخصص با بیان اینکه با توجه به نوپدید بودن بیماری کرونا ، در ابتدا تجارب درمانی نسبت به این بیماری کم بود، گفت: بنابر این ترجیح بر این بود که بر اساس داروهای موجود درمان بیماری شروع شود.

منیری ادامه داد: فاویر پیراویر دارویی است که توسط یک شرکت ژاپنی برای درمان آنفلوآنزا درست شده است و برخی مطالعات نشان داد که استفاده زودهنگام از آن در موارد خفیف بیماری و اولیه تأثیر گذاری نسبی داشته است، البته نه اینکه صد در صد مؤثر باشد بلکه طول درمان بیماری را کوتاه تر کرده است.

وی درباره داروی رمدسیویر نیز توضیح داد: این دارو برای ویروس ابولا طراحی شده بود و مطالعاتی که در بیماران بدحال صورت گرفت نشان داد در بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت رعایت پروتکل ها تا پایان واکسیناسیون کرونا/ احتمال ابتلای مجدد وجود دارد

ضرورت رعایت پروتکل ها تا پایان واکسیناسیون کرونا/ احتمال ابتلای مجدد وجود دارد