مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 07:052021-09-22سياسي

به یاد دو شهید بی نشان: فاضل و  قاسم


فاضل و قاسم را به زندان مخوف ابوغریب بغداد بردند و پس از دو سال در 1362 به زندان «قلعه سلمان» معروف به «نگره السلمان» منتقل کردند و گویا تا سال 1369 در آنجا نگه داشته شدند.

- ، متن زیر خاطره ای از عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران در لبنان به یاد دو شهید دوران دفاع مقدس است که در ادامه می خوانید؛ اوایل سال 1357 روابط رژیم شاه و حزب بعث عراق رو به بهبودی می رفت.

هم محمدرضا شاه و هم صدام حسین، نگران شعله ورتر شدن انقلاب اسلامی بودند و برای ایجاد فشار بیشتر به امام خمینی(ره)، بازگشایی مرزها و امکان تردد نسبی میان دو کشور را فراهم کردند.

فاضل، دایی جوانم که سنش به بیست سال می رسید و دانشجوی سال اول بود ، فرصت را غنیمت شمرد و جهت زیارت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و به قصد اقامت دَه روزه، با دعوتنامه مادرم به ایران آمد.

این سفر اواخر مرداد ماه 1357 مصادف با ماه مبارک رمضان و در اوج قیام مردم و انقلاب اسلامی و با واقعه دلخراش آتش سوزی سینما رکس آبادان، همزمان شده بود.

فاضل که روحیه انقلابی و جهادی داشت با شور فراوان، پس از افطار در تظاهرات ضد رژیم شاه در محله چهارمردان قم به همراهمان شرکت کرد.

در یکی از شب ها در سه راه سجادیه خیابان چهارمردان در حالی که شعار مرگ بر شاه سر می داد، با گارد شاهنشاهی درگیر شد و بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به یاد دو شهید بی نشان: فاضل و  قاسم

به یاد دو شهید بی نشان: فاضل و  قاسم