مطالب مرتبط:
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 06:102021-09-22ورزشي

طلبه باید خودش را فدای مردم کند/ گفت و گو با طلبه ای که با عمامه خود ناجی فرد در حال سقوط شد

ما یک استادی داریم از بزرگان اصفهان، یک بار به من یک جمله ای گفتند که هیچ وقت از ذهنم پاک نمی شود.

ایشان فرمودند که طلبه می آید طلبه شود تا خودش را فدای مردم کند.

- آن فرد نه امکان ادامه مسیر داشت نه بازگشت - من سال هاست که کوهنوردی می کنم.

چند روز پیش هم به کوه صفه اصفهان برای کوهنوردی رفته بودیم و مثل همیشه ملبس بودم.

پس از فتح قله به مکانی برای استراحت بازگشتیم که یکی از دوستان از ما عقب مانده بود و متأسفانه مسیر اشتباهی و خطرناکی را برای ملحق شدن به ما انتخاب کرد و همین موضوع باعث شد در میان مسیر گیر کند و امکان بازگشت یا ادامه مسیر نداشته باشد.

- شرایط خطرناک بود و امکان سقوط برای همراه ما وجود داشت و به همین دلیل سریع وارد عمل شدم و چون در آن لحظه دسترسی به طناب نداشتیم از عمامه من استفاده کردیم و دوست خود را با استفاده از عمامه ام نجات دادیم و مانع سقوط وی شدیم.

کوه صفه از خطرناک ترین کوه های ایران است - کوه صفه یکی از خطرناک ترین کوه های ایران است.

ما خیلی ها را داشتیم که در مسیر صعود به این کوه، حتی آن فرد کوهنورد حرفه ای بوده یا مربی کوهنوردی، مثلا سر خورده یا اتفاق دیگری برایش افتاده و جانش را از دست داده است.

- صعود به کوه صفه به این راحتی ها نیست و بعضی مسیرهایش بسیار صعب العبور و خطرناک است و نجات این فرد با استرس های زیاد