مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 04:452021-09-22بين الملل

طالبان نماینده جدید در سازمان ملل معرفی کرد


حق در ادامه افزود که درخواست جدید برای کسب کرسی سازمان ملل در افغانستان به کمیته اعتبارنامه 9 نفره ارسال شده است که اعضای آن شامل ایالات متحده، - چین و روسیه است.

طالبان سه شنبه شب در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی خود در دوحه را به عنوان سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل معرفی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از رویترز، امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان درخواست معرفی سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل را در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد مطرح کرد.

وی همچنین در این نامه خواستار سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شد.

فرهان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز نامه طالبان را تایید کرد.

حق در ادامه افزود که درخواست جدید برای کسب کرسی سازمان ملل در افغانستان به کمیته اعتبارنامه 9 نفره ارسال شده است که اعضای آن شامل ایالات متحده، چین و روسیه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، از آنجا که بعید است که این کمیته پیش از دوشنبه آینده در مورد این درخواست تشکیل جلسه دهد، بنابراین باید گفت احتمال کم وجود دارد که وزیر خارجه طالبان بتواند در نهاد جهانی سازمان ملل سخنرانی کند.

نامه درخواستی طالبان و معرفی نماینده جدید در حالی مطرح می شود که هم اکنون غلام ایسکزی نماینده پیشین افغانستان در نیویورک م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان نماینده جدید در سازمان ملل معرفی کرد

طالبان نماینده جدید در سازمان ملل معرفی کرد