مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 02:152021-09-21بين الملل

شورای دفاعی سودان نام عامل کودتای نافرجام را فاش کرد


شورای دفاعی سودان با اعلام نام یک افسر با درجه سرلشکری به عنوان فرمانده کودتای نافرجام از دستگیری 22 افسر و سرباز دیگر به اتهام تلاش برای کودتا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت و دفاع سودان اعلام کرد که تلاش برای کودتا در این کشور تحت فرماندهی سرلشکر عبدالباقی الحسن عثمان به همراه 22 افسر در رده های مختلف و تعدادی سرباز انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروسیا الیوم ، در جلسه این شورا به ریاست عبدالفتاح البرهان   رییس شورای حاکمیتی سودان، وضعیت امنیتی کشور به دنبال اعلام گزارش ها از تلاش نافرجام برای وقوع کودتا علیه نظام حاکم بر سودان مورد بررسی قرار گرفت.

ژنرال یاسین ابراهیم وزیر دفاع سودان هم در بیانیه مطبوعاتی گفت که تحقیقات اولیه در مورد کودتا نشان می دهد که هدف از کودتا، به دست گرفتن قدرت و تضعیف نظام کنونی بوده است.

وی تاکید کرد: ما بر این کودتا کاملا غلبه کردیم و همه شرکت کنندگانی که نام آنها در تحقیقات ذکر شده بود، دستگیر شدند و بازجویی ها در حال تکمیل است تا جزییات قضیه، روشن شود.

وزیر دفاع سودان گفت: این تلاش با هوشیاری و هماهنگی سرویس های امنیتی بدون ایجاد خسارت جانی و مالی در مدت کوتاهی ناکام ماند و نیروهای مسلح همیشه بر عهد خود در صیانت از حقوق شهروندان و دستاوردهای مردم سودان باقی خواهد ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای دفاعی سودان نام عامل کودتای نافرجام را فاش کرد

شورای دفاعی سودان نام عامل کودتای نافرجام را فاش کرد