مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 15:152021-09-21اقتصادي

تعداد تعاونی های فعال کشور به 94 هزار شرکت رسید


معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد تعاونی های فعال کشور از 74 هزار تعاونی فعال به 94 هزار شرکت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدجعفر کبیری امروز در مراسم افتتاح چهار مرکز نوآوری توسعه تعاون (منتا) در تهران در حضور وزیر تعاون اعلام کرد: گرچه ایران در پنج سال پیش 74 هزار شرکت تعاونی فعال داشته و اکنون این تعداد به 94 هزار شرکت تعاونی فعال رسیده است اما لزوماً به این معنا نیست که سهم بخش تعاون از اقتصاد افزایش داشته است.

وی افزود: با رویکرد وزیر جدید تعاون امیدواریم اتفاقات گفت: در 10 کشور اول دنیا که بالاترین سهم تعاون از اقتصاد ملی دارند، تعداد تعاونی های آنها زیر 10 هزار شرکت است و تنها در دو کشور یکی 17 هزار و دیگری 20 هزار تعاونی دارند.

بنابراین تعداد تعاونی ها مهم نیست، بلکه تعداد اعضای تشکیل دهنده آن مهم است.

به گفته کبیری، در برخی از کشورهای دنیا سهم تعاون از اقتصاد ملی به 20 درصد هم رسیده است که در کشور ما این سهم کمتر از 5 درصد است.

به گفته وی، مراکز نوآوری توسعه تعاون برای تحکیم زیست بوم فناوری شرکت های تعاونی است یعنی شرکت هایی که مشکل دارند باید با راه حل های دانش بنیان در این مراکز ارتقا پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد تعاونی های فعال کشور به 94 هزار شرکت رسید

تعداد تعاونی های فعال کشور به 94 هزار شرکت رسید