مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 11:252021-09-21سياسي

جزییات مراسم تشییع پیکر فخرالشعرای گیلان


سید محمود (امیر) فخر موسوی شاعر و بازیگر بنام گیلانی امروز در سن 75 سالگی دار فانی را وداع گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، سید (محمود) امیر فخر موسوی این شاعر و بازیگر به نام گیلان است که امروز در سن 75 سالگی به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.

نام اصلی (سید محمود) را شاید در گیلان کسی نداند زیرا همگان او را با نام امیر می شناسند، شاعری که با سروده های گیلکی خود دل های بسیاری تحت تأثیر اشعارش قرار داده بود.

امیر فخر موسوی شاعری و سرودن شعر گیلکی را از سن نوجوانی آغاز و با بیش از 50 سال سابقه سرودن شعر و داشتن بیش از صدها تقدیر از جشنواره های مختلف یکی از شعرای بزرگ گیلان و ایران بود.

مرحوم فخر موسوی علاوه شاعری در اجرای تئاتر هم ید تولایی داشته و کار بازیگری را از سن کودکی با ایفای نقش در تعزیه های پدرش آغاز و سپس در سال 1348 در تئاتر ایران شهر لاهیجان نقش آفرینی کرد و بیش از 36 اجرای تئاتر از وی به ثبت رسیده است.

از دیگر افتخارات این هنرمند گیلانی علاوه بر داوری در جشنواره های استانی، کشوری و منطقه ای، می توان به شاعر برگزیده گیلان در دومین و سومین جشنواره بین المللی شعر فجر سال 1386 و 1387 و شاعر برگزیده تئاتر گذار دفاع مقدس در سومین جشنواره کشوری و کسب عنوان شاعر شعر جنگ از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و جایزه بازیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات مراسم تشییع پیکر فخرالشعرای گیلان

جزییات مراسم تشییع پیکر فخرالشعرای گیلان