موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 10:452021-09-21بين الملل

فارین افرز: آمریکا باید با طالبان چگونه رفتار کند؟


واشنگتن باید از خطاهای دیپلماتیکی که عقب نشینی آمریکا را الزامی کرد، پرهیز کند.

همچنین آمریکا در فرایند سنجش خطاهایش باید به طور جدی اقدامات دیپلماتیکش – به ویژه گفتگو های صلح با طالبان توسط زلمای خلیلزاد – را واکاوی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از شفقنا؛ لیزا کورتیس در فارین افرز نوشت: اگر بایدن می خواهد خروجش از افغانستان در تاریخ به عنوان یک تصمیم پسندیده در حوزه سیاست خارجی ثبت شود باید با این شکست دیپلماتیک مواجه شود و رویکردی سختگیرانه تر و واقع بینانه تری را در برابر طالبان به کار گیرد.

این کار تنها راه پیشگیری از پیدایش دوباره کانون جهانی تروریست ها است.

تمایل بیش از حد دولت ترامپ برای رسیدن به توافق با طالبان و سه سال مذاکره باعث تقویت تندروهای این گروه شد، افراط گرایانی که اکنون بسیاری از آنها در دولت موقت نقش های کلیدی دارند.

از این رو، در فرایند تدوین راهبرد پساخروج، مقامات آمریکایی باید شیوه دیپلماتیکشان را تغییر دهند و پیش از به رسمیت شناختن طالبان در عرصه بین الملل و اعطای کمک های اقتصادی به این گروه، مطابق با رفتارشان درباره آنها قضاوت کنند.

آمریکایی ها در روند مذاکرات با طالبان مرتکب چندین اشتباه اساسی شدند که این اشتباهات سرانجام به توافق دوحه انجامید و بستر خروج نیروهای آمریکایی را فراهم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارین افرز: آمریکا باید با طالبان چگونه رفتار کند؟

فارین افرز: آمریکا باید با طالبان چگونه رفتار کند؟